جهان استقلال استقلال اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

جهان: استقلال استقلال اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری نگاهی به فیلم «پاور رنجرز»

زندگی پنج دانش آموز دبیرستان انجل گرو بعد از اتفاق ای فراطبیعی عوض کردن می کند. این افراد که عبارتند از جیسون (با نقش آفرینی داکری مونتگمری)، کیمبرلی (با نقش آ

نگاهی به فیلم «پاور رنجرز»

نگاهی به فیلم «پاور رنجرز»

عبارات مهم : نوجوان

زندگی پنج دانش آموز دبیرستان انجل گرو بعد از اتفاق ای فراطبیعی عوض کردن می کند. این افراد که عبارتند از جیسون (با نقش آفرینی داکری مونتگمری)، کیمبرلی (با نقش آفرینی نائومی اسکات)، بیلی (با نقش آفرینی آر جی سیلر)، زاک (با نقش آفرینی لودی لین) و ترینی (با نقش آفرینی بکی جی) هرکدام افرادی دور از اجتماع و متفاوت با محیط زندگی خود هستند و با یک اتفاق جهت هر لحظه خود را در موقعیتی عجیب می بینند که تنها می توان نشانه هایی از آن را در افسانه ها جست وجو کرد.

نگاهی به فیلم «پاور رنجرز»

آن ها در یک شب به صورت اتفاقی سکه های قدرتی پیدا می کنند که قدرت فیزیکی آن ها را عوض کردن داده و توانایی های خاص ای جهت آن ها به ارمغان می آورد. این پنج نوجوان با در اختیار داشتن این سکه های قدرت به نیرویی عجیب دست یافته و حال باید قدرت های خود را مدیریت کنند و در کنار آن به راز نهفته در این سکه های قدرت پی ببرند.

زندگی پنج دانش آموز دبیرستان انجل گرو بعد از اتفاق ای فراطبیعی عوض کردن می کند. این افراد که عبارتند از جیسون (با نقش آفرینی داکری مونتگمری)، کیمبرلی (با نقش آ

دیری نمی گذرد که آن ها متوجه می شوند این سکه ها میلیون ها سال قبل متعلق به ابرقهرمانانی بوده که نام خود را «پاور رنجرز» گذاشته بودند. رهبر این گروه موجودی فضایی با نام زوردون (با نقش آفرینی برایان کرانستون) بوده و ماموریت مهم این گروه حفظ و نگهداری از کریستالی با نام «زیو» بوده است.

کریستالی که از قرار معلوم قدرت بی کرانی درون خود دارد و علت مهم بوجود آمدن زمین نیز قرار گرفتن این کریستال در اعماق خاک این سیاره هست. دشمن مهم «پاور رنجرز» موجودی فضایی با نام ریتا (با نقش آفرینی الیزابت بنکز) است که قصد دارد با در اختیار گرفتن این کریستال قدرتمند بر کهکشان حکومت کند. با بیدار شدن ریتا از خواب میلیون سالی اش، سکه ها نیز بسوی میزبان های جدیدی گرایش پیدا کرده اند و این پنج نوجوان را جهت مقابله با این دشمن قدرتمند و نجات کره زمین از نابودی آماده می کنند.

ماجراهای ابرقهرمان های «پاور رنجرز» در اوایل دهه ۹۰ با تکیه بر آثار دنباله ای که از آن ها ساخته می شد به شهرت رسید، در همان وقت نیز این ابرقهرمان های نوجوان به علت وجوه سرگرمی که بوجود می آوردند مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و حیات خود را تا چند سال ادامه دادند.

نگاهی به فیلم «پاور رنجرز»

حرکت این سری آثار از انیمیشن بسوی برنامه های تلویزیونی و تلاش های ناموفق سینمایی در رفت و آمد بود و درنهایت با پا گذاشتن نوجوانان آن دوران به دنیای بزرگسالی، پرونده این ابرقهرمان ها نیز بسته شد. فرزند ها و نوجوانان دهه ۹۰ خاطرات بسیار خوبی از مجموعه محصولات «پاور رنجرز» دارند و هنوز نیز می توان عروسک ها و اسباب بازی های زیادی از این کاراکترها را در جعبه خاطرات نوجوانان آن دوران یافت.

هدف مهم ساخته شدن اثر تازه ای از روی شخصیت های «پاور رنجرز» بی شک در ارائه این ابرقهرمانان نوجوان پسند و نسلی دیگر هست. نسلی که در دوران پسامدرنیته به سر می برند و تعداد فیلم های پرهزینه ای که براساس کاراکترهای ابرقهرمانی ساخته می شود را نمی توان به آسانی حساب کرد.

زندگی پنج دانش آموز دبیرستان انجل گرو بعد از اتفاق ای فراطبیعی عوض کردن می کند. این افراد که عبارتند از جیسون (با نقش آفرینی داکری مونتگمری)، کیمبرلی (با نقش آ

عصر تازه زنگ خطری جدی جهت ستاره های فرهنگ عامه دهه های پیش به صدا در آورده است و فیلمی که اکنون در برابر داریم یکی از نمونه های دیگر سهل انگاری مسئولین کمپانی های فیلمسازی به پیشرفت تفکر نوجوانان در دنیای امروز است.

نگاهی به فیلم «پاور رنجرز»

فیلم «پاور رنجرز» اثر دین ازرالایت تلاش دارد با بکارگیری عنصرهای فیلم های نوجوان پسند در دهه گذشته و مقدار زیادی شوخ طبعی تمام پرسشها برآمده از فیلمنامه ناقص و مسئله دارش را پنهان کند. امری که در آن موفق نمی شود و مخاطب در آخر فیلم با اثری مواجه است که به شدت تکراری و بی رمق است.

فیلمنامه نویس اثر جان گتینز (کینگ کنگ:جزیره جمجمه) با کمک فیلمنامه نویسانی چون مت سازاما و برن شارپلس (خدایان مصری) و میشل و کایران مولرونی (شرلوک هولمز:بازی سایه ها) براساس عنصرهای سری آثار «پاور رنجرز» در دهه ۹۰ تلاش داشته اند تلفیقی از دنیای ابرقهرمان ها و سینمای مدرن ارائه دهند، رویکردی که در آن ناموفق بوده اند و تنها مقداری از تمهیدات آن ها در آخر کار به ثمر نشسته است.

این تمهیدات از شوخی های کلامی گرفته تا پرسشها موجود در دنیای دبیرستانی به اندازه ای نامنسجم روایت شده است اند که گاهی مخاطب را به این فکر می اندازند که هیچ کدام از اجزای نوشته شده است در خدمت فیلمنامه اثر نیستند و هر کدام ساز خودشان را می زنند، به تعبیری دیگر هر کدام از قسمت های فیلم «پاور رنجرز» می تواند جهت خود به اثری جداگانه مبدل شود و هیچ ارتباطی به همدیگر پیدا نکند.

«پاور رنجرز» زمانی به پرسشها مدرن می پردازد کمی قدرتمندتر از دیگر قسمت های خود به نظر می رسد لیکن تلاش نمی کند تمام منطق فیلم را وابسته به پرسشها عاطفی برآمده از همین دنیای مدرن در نظر بگیرد. از سویی دیگر زمانی فیلم وارد ماجراهای ابرقهرمانی اش می شود، بسیار سریع از شرح می گذرد تا بار دیگر قهرمانانش بتوانند کنار هم نشسته و دیالوگ های تکراری خود را بیان کنند.

در زمینه تکنیک های جلوه های بصری نیز ما با هیچ اتفاق جدیدی مواجه نمی شویم، همه چیز بویی از تکرار آثار ابرقهرمانی چون «ثور» را می دهد و آینده شخصیت ها به اندازه کافی جهت ما پرداخت نشده است تا دلواپس کشته شدن یا نشدن آن ها باشیم.

دین ازرالایت اثر کاملا متوسطی را جهت نوجوانان سختگیر این روزها آماده کرده است و باتوجه به ادامه دار بودن فیلم باید دید در قسمت های بعدی این پرسشها حل و فصل خواهد شد یا «پاوررنجرز» به مسیر کسالت آور خود ادامه خواهد داد. در میان عوامل فنی اثر می توان هنر فیلمبردار اثر متی جی لوید را ستود، او که با دنیای ابرقهرمان ها بیگانه نیست، چندی پیش فصل اول مجموعه تلویزیونی «بی باک» را جهت نت فلیکس فیلمبرداری کرده و با تعریف ها و تمجیدهای فراوانی مواجه شده است است.

در «پاور رنجرز» نیز زیاد توجهات به تصویرهای وی در فصل های متفاوت اثر جلب می شود. صحنه هایی که مربوط به مکان های بی فروغ می شود به خوبی ثبت شده است اشت و در فصل های اکشن فیلم نیز شاهد هنرنمایی و دقت بالای جی لوید هستیم.

در مبحث بازیگری حضور برایان کرانستون در قالب شخصیت زورد توصیه قابل توجهی هست. او که تنها چند دقیقه ابتدایی فیلم در هیبت واقعی اش (که موجودی فضایی است) ظاهر می شود در دیگر فصل ها به شکل موجودی سه بعدی در دیوار مخفیگاه این ابرقهرمان ها ظاهر شده است و تنها با صورت اش جان دوباره ای به گروه بازیگری اثر می دهد. از سویی دیگر الیزابت بنکز عملکردی ناامید کننده دارد، او در قالب شخصیت شریر داستان زیاد خنده آمیز است تا ترسناک.

شاید پیشینه ظنز این بازیگر علت مهم تاثیر تلخ وی بروی نقش است ولی ما به عنوان یک علاقه مند به رشته بازیگری نیز نمی توانیم تلاش قابل توجهی را از سوی بنکز جهت صحیح ایفا کردن نقش ریتا حس کنیم. دیگر اعضای گروه بازیگری نیز جوانانی هستند که به امید مشهور شدن وارد چنین پروژه عظیمی شده است اند و اگر فیلمنامه دست و پای آن ها را نبسته بود به احتمال زیاد شاهد بازخوردهای بسیار بهتری نسبت یه این جوانان جویای نام می بودیم.

درنهایت باید گفت تلاش «پاور رنجرز» ها جهت بازگشت در قلب نوجوانان عصر تازه تقریبا مانند شخصیت منفی اثر مضحک به نظر می رسد. فیلم شاید در قالب اثری تلویزیونی بتواند سرگرم کننده باشد ولی در سینما اوضاع کمی تفاوت دارد و با این که قسمت دوم فیلم پیش از اکران قسمت اول سفارش داده شده است است باز هم نمی توان نسبت به موفقیت آن در گیشه خوش بین بود.

بهتر است استودیوهای مسئول بار دیگر در ساخت ادامه اثر بازبینی کرده و بازسازی قسمت اول را در دستور کار خود قرار بدهند. استودیوهایی چون لایون گیتز و سابان اینترتیمنت با بکارگیری مقداری نوآوری می توانند نتیجه هایی به مراتب بهتر نسبت به محصولی که اکنون در دست دارند ارائه بدهند، لیکن اکنون با اثری مواجه هستیم که نه قدرت سرگرمی نسل تازه را دارد و نه می تواند یادآور خاطرات علاقه مندان به سری آثار دهه ۹۰ این پدیده فرهنگ عامه باشد.

در حال حاضر علاقه مندان این ابرقهرمان های نوجوان پسند توقع دارند فیلم با فیلمنامه ای بسیار منسجم تر و فیلمسازی بسیار خوش سلیقه تر و البته بازیگرانی بسیار کاریزماتیک تر اثری را مشاهده کنند که هم شانه با آثاری چون «ددپول» یا «انتقام جویان» پیش بیاید؛ هرچه باشد ما در عصر طلایی سریال ها و ابرقهرمان ها به سر می بریم و با تمهیداتی که یک ربع قرن قبل جواب می داد، سرگرم نمی شویم.

صبا

واژه های کلیدی: نوجوان | دنیای مد | فیلمنامه | نوجوانان | اخبار فرهنگی و هنری

نگاهی به فیلم «پاور رنجرز»

نگاهی به فیلم «پاور رنجرز»

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs